جاذبه های گردشگری استانبول
نوشته شده توسط : فهیمه

شهر بازی ویالند استانبول

 

 

حمام خرم سلطان استانبول

 یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی استانبول حمام خرم سلطان است که جزء مکان های تاریخی استانبول به حساب می آید.حمام خرم سلطان استانبول به دستور سلطان سلیمان پادشاه عثمانی ساخته شد. این حمام  در ایاصوفیا نیز جزئ آثار باستانی و آثار دیدنی استانبول به شمار می آید و مسافران تور استانبول می توانند از انجا دیدن نمایند. خرم سلطان یکی از قدرتمندترین زنان در تاریخ عثمانی و از چهره‌های مشهور در دوران معروف به سلطنت زنان بوده است که نام های مختلفی از جمله گل بهار, روکسلانا, الکساندرا, آناستازیا, لیسوفسکا داشته ولی مشهور ترین نام او الکساندرا و خرم بوده است.  معماری بی نظیر حمام خرم سلطان استانبول توجه بسیاری از مسافران تور استانبول را به خود جلب کرده است. این حمام در در میدان سلطان احمد قرار دارد و آرامگاه خرم سلطان در مسجد سلیمانیه استانبول می باشد.

 

 

کاخ دلمه باغچه استانبول

 یکی از لوکس ترین کاخ دوره غثمانی کاخ دلمه‌ باغچه استانبول است که بین سالهای ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶، به دستور سلطان عبدالمجید یکم، ۳۱امین پادشاه عثمانی احداث شد این کاخ در سمت اروپایی تنگه بسفر قرار دارد که با مساحت ۴۵ هزار متر مربع در منطقه‌ای با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شده‌ و در معماری آن تلفیقی از هنر و معماری ترک با اروپایی به کار رفته است  در معماری این کاخ از 14 تن ورقه طلا استفاده شده است. از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی از این مکان به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شد و آخرین سلاطین عثمانی از این کاخ به عنوان محل اقامت اولیه و حکومتی استفاده می کردند.  بزرگترین لوستر کریستال در قصر دلمه‌ باغچه استانبول واقع شده‌ که  هدیه‌ای از طرف ملکه ویکتوریا اول به شاه عثمانی می باشد و دارای ۷۵۰ حباب و وزنی معادل ۴٫۵ تن است، این لوستر در سالنی با 56 ستون واقع شده و جلال و شکوه فوق العاده ای دارد.تمامی ساعت‌های این کاخ بر روی ۹:۰۵ متوقف هستند، ساعتی که آتاتورک در این کاخ در  نوامبر ۱۹۳۸ دیده از جهان فروبست. این کاخ همه روزه به استثناء روزهای دوشنبه و پنج شنبه جهت بازدید همگان و مسافران تور استانبول باز می باشد.

 

 

 

مطالب مرتبط:

تور استانبول تابستان 95 

تور های استانبول ویژه تعطیلات تابستان 95   

تور استانبول تیر 95

تور استانبول ویژه تعطیلات تیر 95

 تور استانبول مرداد 95

تور استانبول تعطیلات مرداد 95 

تور استانبول تعطیلات شهریور 95 

تور استانبول شهریور 95 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استانبول, بهترین جاذبه های گردشگری استانبول, مکان های گردشگری استانبول, جاذبه های دیدنی و گردشگری استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: